Saturday, December 4, 2010

e-day

minggu lepas berlakunya peristiwa yg bersejarah buat aku..aku bertunang. lepas setaun kapel, masing2 dah kenal ati budi, jadi kami sepakat untuk melansungkan pertunangan. mulanya majlis dirancang hanya ringkas, tp tiba-tiba jadik meriah pulak. abah aku la sebok jek ajak org tu org ni..aku pon tanak kalah ajak jugak kawan2 aku. thanks lieza sbb sanggup drive jauh2 semata2 nak hadir majlis aku.

so aku nak citer pasal hantaran dulu. lain2 gambar kemudian. tunggu gambar dari camera besar godang tunang aku bg. ni pon amik kat camera digital koman aku. hantaran aku buat sendiri sikit...sambil2 adik aku, sepupu aku, mak aku komen dan bg idea. tp malam sblum tunang tu si lieza ni mengadjust skit2 mane patot..smpai nak dekat kol 1 baru setel..time kasih la lieza... jasa ko aku ingt smpai bila2. buat hntaran ni bukan senang..sbb tu aku buat awal..mana tak puas ati tu bleh la otter..mana yg kurang boleh la beli..buat sendiri jugak jimat dan puas ati..kawen pon sama..pas ni aku nak beli buku contoh hantaran byk skit idea.


jumlah hantaran dr pihak lelaki ada lima berbalas tujuh oleh aku..mula2 plan tiga lima jek..yelah tunang je...tp ade rezeki lebih dan ada yg sponsor maka hantaran pon bertambahlah... tema aku purple pink..tp mata aku dok tengok pink jek banyak..aku bukan minat sangat ngan kaler pink ni..kaler peberet aku sudahlah tentu purple dan merah.

edit kasik nampak olskool sket

hantaran dr pihak aku berupa sireh junjung, kek...sedapppp, coklat cadburry, wallet and belt, pulut kuning t-shirt dan buah-buahan. 

sodappppnyaaaa

belt and wallet..terselit skit cekelat cadbury

t-shirt

sebenarnya kat wallet tu ade taruk kipas gak mcm kat t-shirt tu..tp ade plak makhluk pegi mencabotnya...seb bek aku jumpa kipas tu balik..masa nak bawak turun baru buh balik kipas tu..nak bg nmpak meriah.

cekelat & pulut kuning

pulut kuning tu nmpak berwap sbb pulut kuning tu panas lagi...masak pg tu jugak..yelah kang takot tak sedap kalo masak awal2. cekelat tu awal2 lg anak buah tunang aku dah aim. hahaha..



sireh junjung

meriah kan sireh junjung...tempah ko org buat..sirej jek tunang aku pg carik..kedai bunga momantai dulu zaman muda2 tunang aku keje jd delivery boy untuk kedai bunga..smpai skang die baik ngan auntie tu..so senang skit nak suh buat dah kenal. sireh junjung yg belah lelaki plak bunga ros merah...sedara mara sepupu sepapat ade yg ngambik bawak balik..bunga ros..segar plak tu..maunya tak amik sekuntum dua..sirehnya plak nenek aku amik semua wat balik kg...aiii...mau ni tak lama lg aku ni dpt atok baru...ape salahnya nenek aku pon single mingle...ahahaha



hantaran dr pihak lelaki

ini entry hanya pasal hantaran jek...nnti kalo ade masa aku buh gambo majlis plak...takfer la nak melaram kat blog sendirik kannnnnn....ok la nnti sambung plak lg


to be continue...

No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!