Friday, December 3, 2010

sale..! sale..!


td masa rehat aku jalan sensorang jek pg East Coast Mall...saja membawa diri yang berduka lara...ewaaahhh...tak dok lah. tetibe jek tekak aku ngengada nak makan sushi. so mana lagik kita ke sushi king la...masa aku tulis entry nih aku dah kenyang dah amik set sushi yang rega rm7.90..uissss sodapppp...kalo kat umah aku tiga beradik jek makan sushi..lain2 tak gemor..adik bongsu aku pon laju jek kalo aku offer nak belanja sushi..tunang aku..? die fisrt time makan sushi pon dah buat muka nak termuntah..maleh dah aku offer kat die..bek aku makan sensorang..lagik kenyang

ni sesambil tu aku cuci mata...waahhh tengah sale kooo..rambang mata aku..tp sian la aku tak bleh berjimba bersoping..aku tgh dalam keadaan darurat.asal sale je mesti aku tgh darurat. ada jugak aku jenguk2 mana2 yg dok jual longgok2 50% 70% laju jek mata aku menangkap...mcm bleh jek kuorkan duit ketar2 nak bayo...menda sale...takdok ruginya


skang ni aku dalam kempen jimat cermat. byk duit nak pakai, taun depan nak bg org makan beso. ngeeee..kene gak jimat2. biorlah wat masa ni aku makan ati tak dpt bersoping jnji aku ada duit nak wat majlis nanti. oh..kerajaan dapat bonus kan...tp aku tak keje gomen..ampested tol..byk kalik mohon tak dapt..takpe nnti aku mohon lagik..mybe skang blom lg rezeki aku nak berkhidmat ngan gomen...sonok ye org2 gomen dapat bonus mana yg ade anak leh wat blanje beli perkakas sekolah, mana nak kawen leh simpan wat belanja kawen =) ade yg wat simpanan untuk kegunaan kecemasan ke kan..tp duit skang ni mengalir macam ayor...arini dpt gaji esok abih dah duit...segalanya mahal skang nih...minyak ron97 pon dah nek rega..tak lama lgi harga barang pon naik rega...nyampah tol.. yang kaya makin kaya yang miskin makin miskin..inilah lumrah kehidupan.


ko jangan ikut kata2 kat atas tu...kalo ko kaya takfer..ko bleh jek bersoping kalo ko duit banyak. kalo ko pon semput2 mcm aku...baik ko pikir patblas kali sebelum membeli..beli apa yang perlu jek. seronok gak cuci mata nengok sale..tp nak kuorkan duit tu yg hazabnya..takfer...takfer...berkorban skit...banyak nak pakai duit ni...


entry frust menonggeng brought to you by
jellymerah


No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!