Friday, June 17, 2011

bakal penganggur


bekerja di firm swasta tak sama dengan keje gomen
keje gomen payah skit nak buang orang
mesti ade amaran sebelum dibuang
tp kalo keje swasta ikut suke pankreas ati perut bos untuk me'nyah'kan 
korang dr opis beliau.

selalu aku baca paper pasal pekerja kilang yang diberhentikan
akibat ketidakupayaan kilang utk membayar gaji pekerja
jadi jalan yang ada adalah dengan membuang pekerja
ataupun memotong gaji pekerja

itulah sebenarnya lumrah alam...adakalanya kita diatas ada
kalanya kita dibawah.

macam aku jugak...syarikat ade sedikit masalah..
kemungkinan jugak aku boleh dibuang.
mungkin gaji dipotong mungkin juga aku akan diberhentikan.
kemungkinan itu besar sbb aku antara pekerja junior...
khidmat senior yg berpengalaman masih diperlukan

tapi aku mendoakan semoga semuanya akan pulih seperti biasa...
jika tidak...nasib aku dihujung tanduk
berkelayakan tinggi tidak menjamin kedudukan kita sebenarnya
kalo itu sahaja pilihan yang ada
tak mengapalah
mungkin rezeki aku di tempat lain....

peh....jiwang beno tulisan aku kali ni
ye...mende ni mende serius weiii...
bukan main-main
melibatkan periuk nasik

tp nak wat cena...
setiap orang ade kehidupan senang dan sukar
redha jek lah.....
kalo itu yang akan terjadi

*** err...mr.J kalo i tade keje nnti u kasik i elaun penganggur tak.....uhuhuhuhu

1 comment:

  1. penganggur tanam anggur 'hehehe... paling letih skali... duk umah, kena beletir ngan orang tua warrggghhhh'

    ronda ronda bersama jelly merah@myobw

    ReplyDelete

aku menulis korang mengomen...!!!