Wednesday, June 22, 2011

hoi...mencarut ye...!!!


kalo boleh mcm tajuk tu lah aku nak cakap kat sorang budak neh sambil lempang die sedas dua laju-laju...smlm masa aku balik keje...otw nak gi kat kete yang paking di belakang untuk mengelakkan bayar paking...(muahahaha aku mmg kedekut....) aku mesti kene lalu kedai ekon kete nih...

ade mcm 2 orang makcik kakak yg dh berusia skit dr aku...sedang melepak2 smbil pegang kertas mungkin tgh tunggu ekon kete dibaiki kot. sama ada mereka kenal sudah lama aku kenal kat situ takde plak aku tnya...

kat situ jugak ade 3 orang kanak-kanak aku rasa dlm umur 4-7 tahun...sedang bermain-main...gasak ko lah kan...tp masa aku lalu tah dorang ni main apa tah...lepas tu sorang budak ni jerit-jerit  kat sorang budak lg fcuk yu....fcuk yu...oh my gucci...sape ajo ko mencarut tu...? dh la ckp kuat2..mybe akak 2 orang tu ibu kepada mereka ni...tataw la die dgr ke tak pasal aku dh jauh skit...tp bab memaki tu aku dgar ye sbb die jerit kuat.

aiii..tak paham aku manalah dorang belajar semua perkataan tu...mana dorang dpt..? sapelah yang ngajor tu...nak salahkan budak2 ni pon takleh jugak...dorang mane taw ape2 ikut je tanpa taw baik atau buruk....jadi ibu bapa jagalah anak2 kita ye..pesanan kat aku jugak mana taw rezeki terdekat Allah nak bg kan...bak kata orang dulu-dulu anak ibarat kain putih kita ibu bapa yang corakkan mereka. aku taleh lelebih kasik nasihat cara-cara nak jaga anak pasal aku tade anak lagik...dan aku percaya ibu-bapa diluar sana tahu bagaimana mahu mendidik anak-anak mereka....

No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!