Thursday, August 4, 2011

puasa mak yong

ini bukan pose yang yang yok pagi pagi bukak periuk... eh...yelah kene bukak periuk la pagi-pagi panaskan lauk untuk sahur...hohoho


baru beberapa hari puasa....ujung-ujung nak berbuka memang tenaga aku totally out... adakah kerana tak dapat makan mee kari mama...? oh tidak jumaat balik umah mama leh berzikir kat telinga die...mee kari...mee kari...sambil2 gosok perot muncit wat muka sedih...bukan along nak makan tapi baby.....boleh..?

puasa sebagai mak buyung adalah banyak cabaran...skang saya dah merasa cabaran ittew... mmg takdak tenaga....cuaca skang panas....tekak cepat kering...rasa merekah nak pecah je... rasa macam air...air...sambil mengesot di padang pasir...padahal jejak kaki kat sana pon tak penah...

buka pose je kenyang air...setat je azan glukkk...glukkk...air teh...lepas tu makan kurma sebijik...glukkk...glukkk ais batu lak...makan kuih seketol dah kenyang....glukkk...glukkk togok air lagik... heyyyy...aku masa preggy nih mmg cepat beno dahaganya.... ni kan pulak pose.

tp setakat ni alhamdulillah...semuanya berjalan lancar...aku masih lagi mampu puasa sampai ke ujung-ujung...masih betah nak bertahan.....aku dah pesan siap-siap kat baby dalam perot...ibu nak pose...baby pon kene pose taw...sian kat ibu... so baby kene kuat baru ibu kuat....seb bek la anak aku dgr cakap... 

ni lah 1st time aku puasa penuh ngan cabaran...yelah aku pose utk dua org kan...selama ni aku pose ok jek...tak lah mcm skang...mcm budak-budak... counting masa nak berbuka... hahaha...laki aku sabo je lah....

*** apasal murtabak makin nipis bulan pose nih....tak patot sungguh...!!!!!


No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!