Wednesday, December 15, 2010

aboo..

alhamdulillah...semalam aku balik keje aku nmpak satu sangkar kucing yg siap berlangsir kuning lagik..aku taw aboo ade kat dalam tu...aku jengah...die tgh tido...aku panggil dua tiga kali nama die..slow2 jek die angkat kepala die..aku panggil lg..die jawab..nmpak sgt lemah tp stabil...aku tak brani nk pegang die tkot tgn aku tak bersih..

pastu mak aku suh kasik die makan...kene suap ko..aku try la..aku tak reti sgt..die mcm nak tercekik jek..pastu aku kasik die air...berleter die ngan aku..pastu die mengiau nak kuar dr sangkar..mak aku tak kasik...sbb doktor kata kalo tmpat aboo berpijak kene mop...kalo berak..kene lantai..lantai tu kene basuh ngan klorok tak pon bahan anti kuman...sbb aboo ni kene jangkitan bakteria..takot2 bakteria tu akan memudaratkan kita..smlm aku pgang die pon kene pakai sarung tangan...satu lg takot aboo kene kuman2 yg ada kat kite...kucing2 lain mmge tak dibenarkan dekat ngan aboo..takot nnti kuman2 kucing tu melekat kat aboo...aboo kan dalam proses pemulihan.

pas adik aku balik die kasik ubat..die luak balik ubat tu...bertuah..sambil berleter...pastu die nak berjalan..kitaorg biarkan jek..mula2 termenung kat pintu dapur pastu terus berlari naik atas...berlari ko..aku ikot dr belakang...rerupanya nak minum air dr bekas yg ada kat bilik aku..kat bilik tu mmg ada bekas die...die kan anak manja tido atas katil..pastu aku basuh bekas tu amik air suling kasik die minum,..pastu adik aku sumbat pil..sib baik die telan..pastu die keliling jalan lg..tp kene kurung gak la die tak bleh jalan merata...ok la..die dah bleh jilat2 bulu die...aku panggil die dah menggedik2..aku rasa syukur sgt...

malam tu adik aku bg die secubit ikan rebus...die makan..pastu mak aku gaul sket nasik ngan ikan rebus..die mkn gak la separuh...kira ok la die nak makan..lgpon aboo tak suka sgt sardin dlm tin..beli mahal sesajo..tp die taknak...

smlm nmpak dh stabil skit..dh bleh mengada2,,dah bleh bersihkan bulu sendiri...kalo tak masa kat wad keje tido jek..org panggil pon taknak pandang. sblum tido aku ckp2 ngan die...aboo mcm paham jek..die mula menggedik2...mengada2..pg td pon sama sebelum aku pg keje...die tgh bersihkan ekor die..aku panggil die dah bleh menjawab walaupon suara serak2 seksi...aku harap umur aboo akan panjang...aku tak puas lg bg kasih sayang aku kat die..kitaorg tak puas lg nak bermanja dengan die..abah aku pesan kalo aboo nak kuor bg jek..tp tgk skit..takot die berlari keluor umah..kang lg berkuman...semoga aboo ku cepat sembuh...

No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!