Friday, December 24, 2010

azam nekad...errr...boleh ke?



sapa sinik udah listkan azam taun baru 2011..sila angkat kibod...yeah..bagusssssss....aku jek takdo azam lagik...eh...ade..ade...taun depan saya mau kaweng....saya mesti mau...err..itu dikira azam ke..ngehh...ngehhh...itu kalo udah sampai seru saya...insyaAllah...ok kita tutup azam gatal mengenyam ni dulu..kita citer pasal azam nekad dan tekad..


tiap2 taun aku berzikir nak ubah perangai aku yg satu nih...tp tulah takde kekuatan..kurangkan berat badan ye jugak..tp tak kuncup2 jugak..sape suh mama saya masak shedap..dan sape suruh mee sup kat stadium darul makmur shedap jugak..kan dah terbantut hajat nak kuncupkan perut supaya ramping dan menawan bagaikan biola...


pagai aku yg buruk ni adalah dtg lambat ke opis...wahhh...syok ko ye..mcm la tu opis bapak ko punya kan ikut suka ko nak masok cepat ke lambat...aku penah kine marah masa pg interviu kat satu firm ni sbb dtg lambat..alaaaa...seploh menet je...intebiu la org lain duluk...tp rerupanya yg lain2 tu dh siap intebiu dah..owner tu pon dah siap2 nak balik dah...awal2 jek dah kene sound..awak lewat..dr sikap awak ni saya dah tau dah awak ni mcm mana...eleehhh...


so azam aku taun baru 2011 adalah mau smpai awal ke opis paling lewat pon seploh menet..tgk...tgk...ado jugak yg paling lewat..patotnya azam aku adalah..sebelum lima menet ke pukol lapan pagi saya sudah terpacak depan opis...selalunya aku lewat dasyat gak...paling lewat dlm 40 menet gitu...mcm rumah jauh jek...mcm dah ade anak2 jek kan..org lain yg ade anak ramai nak siapkan pg sekolah nak anto nursery bleh jek kan dtg opis awal...


apa yg aku buat sampai lewat ke opis..? banyak taw alasan...aku bersiram dah la amik masa yg lama..sejuk mcam mana pon aku mesti mandi dlm jangka masa yg agak lama...pas mandi kita menung2 dulu...belek2 apa yg patot..owh tgk jam...dah lewat..amik baju pakai...pakai bedak skit takmo kasik pucat sgt..pakai tudung..isk tudung ni wat perangai plak..belek..belek..belek...eh senget la tudung...belek..belek...ok siap...owhhhh dah lewat cepat2 capai handbag turun bawah...owh naik balik henpon tertinggal...bukak kunci..owh lupa belum kiss aboo dulu..cari2...owh aboo takde amik angin kat luar..lenggang kangkung pg kete..idopkan enjin menung dulu...woiii ko dah lewat la cepat la jalannn...dah jalan kita kene tunggu traffik light plak..sepanjang aku nk pg keje aku kene lalu berapa byk traffic light..nak2 kene tiap tarffik light tu merah semedang...ada gak alasan nape saye selalu lambat..bukan salah saya, salah traffik light...ahahaha...sampai opsi wat muka toya tak bersalah...ngeeee...


sebagai pemegang rekod yg selalu ditegur kerana lambat..saya ingin berazam yg saya akan cuba sedaya upaya untuk dtg awal seperti mana saya mula2 masuk keje dimana saya sgt skema dtg awal jd pak pacak tgu opis dibukak..mujur opis tak payah nak punch card..kalo tak mesti tiap2 taun merah jek...


owh untuk mendisiplinkan diri saya supaya sokmo datang awal adalah dengan mengugut saya melalui punch card kedatangan...oleh itu gomen jgn lupe ye hire saya keje gomen...sure saya bleh menjadikan azam saya ini satu realiti...jangan risau walaupun begitu saya adalah pekerja yg berdedikasi...saya juga berharap supaya saya dapat keje gomen..hehehe...


berusahalah jelly...aja aja fighting...


anda diluar sana dilarang keras untuk mengikuti jejak langkah saya...segala akibat harus ditanggung sendiri..


the end

No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!