Sunday, December 19, 2010

hantu kak limah balik rumah

smlam ptg kuor ngan buah ati tersayang cadang nak tengok movie. aku ni dr citer ngangkung ari tu dah aku ajak die tgk..tp asik bz jek kitaorg nih...takdok rezeki la aku nak tengok ngangkung yg katanya kelako tu. tp seb bek ade citer hantu kak limah balik rumah nih. aku tgk posternya dah lama...mmg plan nak ajak tunang aku Mr.J tengok. smlam baru la kami berdua berkesempatan tengok cite arahan mamat khalid tu.


masa nak beli tiket tu...ko.. selling fast tu...nak tgk kol 6.10 punya. aku cek kat ECM takdok plak cite nih pastu aku cek kat megamall kuantan ado..aku suka tgk kat ecm maklumlah wayang masih baru..kerusi selesa, ekon sejuk...kiranya gsc kat ecm tu oklah..kalo kat megamall ni dah buruk sket..yelah dah lama...tp disebabkan cite ni takde kat ecm nak wat camno...

masa aku beli tiket tu dah nak full la plak...kusi depan jek yg ade...kalo nak tgk tayangan seterusnya tu pukol 8.10 dah lewat sgt tu..lgpon aku tataw nak pg mana...lgpon dh lewat kang wayang abih kol brapa...nak tak nak aku amik la jugak sit depan...

masa nak beli tiket ni...nak tgu intenet gsc ni lembab nak beroperasi aku terdengar la bualan si anak ngan bapak masa kat blakang ni berborak...anaknya kata 'nak tgk aku masih dara la'..bapaknya kata plak..'ko nak tgk..ko tgk sorang...abah ngan adik nak tgk hantu kak limah'...anaknya gelak2 je..bapaknya sambung..'ko budak2 tak boleh tgk cite mcm ni...ni bukan untuk budak2'...bagus bapaknya...yelah dah tgk posternya pompuan kemain seksi lg..pastu tajuk die...wuii tak hengat...manalah bapak ko tak bagi ye dik...ko tgk jek antu kak limah tu...tgk abg awie...seksi gak..huhuhu...

aku mmg sakit2 tengkuk la tgk wayang smlam...dah la dok depan sekalik nak kene dongak plak tgk skrinnya...family kat blakang aku plak choii betol la bisingnya...bg ulasan setiap scene...kalo nak tgk cite smbil bersembang tgk kat umah la..beli dvd tgk..pastu ko nak komen ko komen...tp takpalah..setiap org ada ragmnya kan..tp smlam panggung mmg penuh la...gamat ngan suara ketawa.

citanya plak tak bleh blah...kiranya setiap org bleh bawak watak dengan baik...lawaknya agak menjadi jugak walaupon ada scene yg boring2 dan tak logik mcm masa awie dok nyanyi lagu cinta kristal tu..tetiba jek ade band pakai ala2 vampire bagai..

gambo amik kat pacit gugel

ni antara scene yg aku suka la..dlm kecoh2 nak bakor umah kak limah sekalik amik ko kat limah dok sebelah..mencicit ko larik..kesian yg gemok ni la apatah namanya...siap kene pelok lg ngan antu kak limah...pastu paling lawak bg aku masa si abi hurairah lakonan johan raja lawak masa buang air beso...mencicit larik sbb kak limah ado dlm jamban sekalik...tak sempat nak pakai seluor..pakai tudung saji jek...mmg kelako la..sakit perot aku gelak.

keseluruhan citer ni kira ok la untuk lawak yang ringan dan santai..aku pon bosan gak balek2 tgk citer lawan2, fiksyen2 nih..sekali sekala apa salahnya kembali ke lumrah alam tgk cite melayu tipikal...dh la tgh tensen kan..kalo dok pikir masalah tak guna jugak..ape kata rehatkan otak ngan beriadah ngan org tersayang sambil2 tgk movie mcm nih...ilang jugak gundah gulana...kiranya tak rugilah duit tunang aku beli tiket nak tgk movie nih...ngeeeehhhh

No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!