Monday, December 20, 2010

azam yang tidak tercapai



sebelum kita citer pasal azam tahun baru...kita citer dulu pasal azam yang dulu2 smpai skang masih tak kecapaian...korang mesti ada kan azam2 tahun baru yg berkobar2 dilistkan pada ujung tahun...and korang berharap agar dapat dicapai kan...ade yg dapat dicapai..ade yg kene postpone..ade smpai skang pon tak jadik2 jugak azam korang tu..


aku pada mulanya azam ni aku jdkan cita-cita...bila dah jadi cita2 barulah kira berazam untuk realisasikan cita-cita tu...tp nmpak gayanya cita2 tu ngan azam2 aku ku mungkin aku akan terus lupakan...udah nak masok 2011..aku target 2010..tp tak tercapai jugak..aku kene lupakan azam aku tu..aku nak pokes pada benda yg lain plak..ade gak azam taun 2010 yg akan jadik 2011...ngehhh...insyaAllah.


ok berbalik pada cita2 aku tu...mmg tak bleh nak direalisasikan...susah..banyak halangan...kekangan masa, masalah kewangan, macam2 masalah...bukan tak ditarget..tp masalah aku paling besar adalah PEMBIAYAAN...gaji tak seberapa...tak dan nak simpan pon every month...cukop2 makan la kata org...takkan aku nak nyusahkan bapak aku plak kan..apa cita2 aku tu...biorlah rahsia..aku pon malas nak ingt..bila aku tgk ada kawan2 yg lain dpt capai ape yg aku cita2kan aku jeles...mereka sangat bernaseb baik..tiba2 aku terpikir bestnya kalo byk duit...mungkin skang aku dapat pg pada peringkat yg lebih tinggi..tp takpelah udah takdok rezeki...mungkin rezeki aku pada menda yg lain...


tp azam tu kadang2 tak semstinya akan tercapai kan...mula2 jek berkobar2 pastu ampeh..sbb tu aku kadang2 tak suka berazam2 nih...buat kecewa jek kalo tak dapat kan..well..azam aku yg satu tu aku akan lupakan untuk selama-lamanya...byebye azam yg aku cita2kan sejak 3 tahun yg dulu...mungkin kalo ade rezeki ade la..kalo tak biorlah anak2 aku plak yg realisasikan impian aku ni...insyaAllah...dengan adanya azam barulah kita ada target dalam idop..kita tahu arah tuju kita..walaupon tak semstinya tercapai...sbb idop tanpa mimpi dan impian adalah kosong semata2...cewahhh...bersasterama plak aku...


ok..nnti nest..kita listkan azam tahun baru kita ye...

No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!