Thursday, January 27, 2011

kesah hape haku..

dapat komen kutuk aku yeay...! aku tergelak plak..kelako la ko neh..maleh la aku nak sentap2.. gasak la ko nak bilang ape pon aku gemokkah aku hodohkah..itu aku punya hal lah...tak berkaitan pon dengan kamu. takpelah kamu cantik/ensem kamu kurus mcm super model itu telah dianugerahkan kepada kamu. alhamdulillah...semoga hati kamu pon cantiklah seperti orgnya ye...


benda2 ni adelah benda biase dalam kehidupan kita, caci maki, umpat keji, kutuk mengutuk. takmo la berlagak maksum seolah2 aku ni baik bebeno..mcm la aku tak kutuk org, tak umpat org...kdg2 sengaja atau pon tak. sbb tu aku ckp benda ni benda biasa. kdg2 tu bila kita tgk seseorg yg tak kena kat mata kita boleh le meluncur ayat...eiii..die ingt die cantek sangat ke pakai mcm tu...hah..mcm tulah contoh..sama ada lansung atau tidak lansung. tapi kalo dah disamakan mcm binatang tu melampaulah ye..sbb setiap org tu ade nama mak bapaknya..cer kalo org ckp ko...eii...idong ko mcm vavi...ko mesti sentap kan sbb ko ade bin atau bintinya..mane leh suka suki ko samakan org mcm binatang. so kdg2 kita dah rasa kita cantek tp tak dimata org..kita dah rasa yakin ngan diri kita tp ade kurangnya di mata org. sbb hati manusia lain2. kita tak boleh puaskan hati semua org. cara berpakaian seseorang jugak mcm tu. tp mata aku mmg sakit sket la kalo yg suka seksi meksi tu. aku sedang berubah ke arah yg lebih baik. insyaAllah niat aku baik, dan aku buat ni semata2 kerana Allah..ye itu mmg silap aku..tp aku akan belajar dr kesilapan.


aku takmo la jadi manusia yg tipikal...sket2 nnti kene kutuk..xpelah nnti pahala dpt kat aku,
owh tidak2, pahala aku bukan bergantung pada manusia, pahala dosa aku ditentukan oleh Allah yang dicatatkan oleh malaikat. aku pon taknak ckp..eleh yg kutuk2 tu pon mcm lawa...owh tidak2 jugak..sbb saya taw kamu lawa/kacak sbb tu kamu kutuk yg kurang adenya nih..ye dok...so, bak kata lec aku dulu en Mat Zin... ikut suka mu la..


sedangkan ramai org cantek di luar sana pon diumpat dikeji apetah lg huduh mcm saya ni ye dok.. so no hal lah..err...kamu yg cantik/ensem itu terima kasih la diatas komen serta kesudian jenguk blog aku yg nan hado nih...time kasih la ckp mcm tu at least menimbulkan kesedaran kepada aku...owh insafnya aku...semoga Allah mengampunkan dosa2 aku..ko mintak ampun sendirilah ye...



*** dipetik dari kata2 audrey hepburn - You can tell more about a person by what he says about others than you can by what others say about him



1 comment:

  1. kalau muka cantik mcm model tp ati busuk pun xguna gak..



    tp anda comey per. sapa la yg sampai ati kutuk anda tu,kan..ish3..


    p/s: saja mau sibuk mengomen di sini.ahaks!!

    ReplyDelete

aku menulis korang mengomen...!!!