Monday, January 24, 2011

mee udang kole sepetang

nyummm..nyumm..walaupun dah lama masih terasa kesedapan mee udang di kole sepetang (kuala sepetang). kole sepetang ni dulu dikenali sebagai port weld. tempat nelayan dan kawasan bakau. abih sajork kita melawat muzium Ngah Ibrahim, perut terasa lapo apa lg yg sedap kat kole sepetang kalo bukan mee udang ye tak.? ok kita zoom ke kole sepetang denga bau yg masih lg kepam..ah pedulik jnji perut yg lapo diisi..


kita makan mee udang kat salleh stall..kedai yg glemer tu penuh la org..tak kira la makan kat mana jnji mee udang. kat sini pon sedap gak...


teh ais yg sejuk dan nyaman


mee udang yang enak


peh..banyaknya udang...aku yg dok upload gambo ni pon menahan air liur dr meleleh...ahahah...terkenang-kenang lg mee udang neh...sedapppppp nya. (ekspresi melampau menggambar kesedapan).. tp series la sedap. udang pon fresh jek


makan mee..tinggalkan udang..udang last sekali kita makan. payah la nak makan mee nak kopek udang..makan mee lelaju untuk makan udang seterusnya. aku kenyang udang jek. bapak sedara aku dok sedekah udang kat aku...uhhh..kenyang..sedap..

peh abis makan, perut pon kenyang, hati pon senang, jiwa pon tenang kita pulang lah kerumah. dari plan hanya nak naik bukit udah smpai ke kole sepetang makan mee udang. mmg penuh ngan aktiviti tanpa mengeluarkan sesen pon...ehehehe..semuanya ditanggung beres


kesian laporan saya dari kedai mee udang kole sepetang

1 comment:

  1. rindu mee udang mak teh...huuuu...(eh,jap.mak teh ke nama dia?hahaha.lupa sudah.)

    ReplyDelete

aku menulis korang mengomen...!!!