Tuesday, April 26, 2011

boleh berubah ke..chaiyok..chaiyok..


hiasan semata

assalamualaikum...

ari ni cik jelly mendapat hidayah dengan memberikan salam pada permulaan entry...selalunya aku aci redah jek kan..sangat la tak bersopan santun...sebenarnya entry ni entry confession saya kepada Mr.J..sape mr.J tu...beliau ialah tunang saya...tak lama lagik akan melangkah ke arah yang lebih dekat (ape aku ngarut nih)..entry ni khas untuk mr.J pasal perangai saya yang hodoh yang saya tataw bila kaweng boleh berubah ke tak... T___T

antara perangai hodoh saya :

1. saya suka tido

ni peberet nih...suka bebeno tido..kalo bangun awal..ptg pas zohor mesti tido walau sekejap (kalo cutik la...keje tahan jek mata)..kalo bangun lambat petang pon mesti nak lelap walopon sekejap T____T

2. panas baran

ni tak selalu...tp aku ade penyakit baran...tamo la...nnti kene darah tinggi cena..? tak penah lagi marah mr.J dasat2 stakat merajuk manja2 tu ade la..takpun kekadang tertinggi suara..tp tak dasat...sebenarnya bila marah saya boleh berubah menjadik monster..sila la tnya amirul adik aku yang selalu kene marah ngan aku... T____T

3. suka berangan

ni penyakit aku dari kecik...huhuhuh...aku mmg suka berangan...cemana nak buat..aku dapat penyakit ni dulu-dulu masa kecik nak paksa mata tido mesti berangan dulu...smpai beso pon aku masih suka berangan..kadang-kadang berangan yang ngarut je..penah berangan nak jadik catwoman untuk selamatkan kucing-kucing teraniaya T____T

4. melatah

ni keturunan ke hapa ni..nenek aku kuat melatah..aku pon sama..tapi lebih kepada terkejut la..kalo ko nak cuit-cuit aku suh latah mmg nak kene penampo lah jawabnya..tapi kadang-kadang bila melatah akan terkeluar ayat yang tak sepatutnya... kalo termelatah ayat-ayat censor depan pak mertua cemana? T_________T

5. kalo datang malas mmg takkan buat ape-ape

kalo aku malas mmg aku malas yang terhamat sangat...smpai makan pon malas...cemana ni kalo dah kawen aku kene uruskan rumahtangga...matiklah mak kene marah kalo malas....mulut mama dah puas pungpang sana sini marahkan aku kalo malas...abih pon aku sengih jek...diharap penyakit ini dapat diubati T_____T

6. cengeng

walopon org kata aku ni garang...tp aku cengeng sebenarnya...takleh la silap skit..meleleh la air mata aku...kalo tengok sinetron nikita tu lagik la...sepanjang masa mata aku pedih-pedih dok tahan sedey...cemana la nak tgk drama air mata mcm ni kalo air mata aku pon sama lebat ngan pelakon...dah la sementara lepas kaweng nnti kene dok ngan MIL...mau terkeluor mata dari soket tahan ayor mata. T____________________T

sebernya banyak lagik..takkan nak huraikan semua...malulah ramai orang taw...cemana ni boleh ke aku berubah ni..harap-harap la boleh dah nak jadi binik orang mak orang kenelah berubah ye dok...semoga aku tabah

*** sila bg kata-kata semangat kepada saya 

No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!