Friday, April 22, 2011

tsunami kat South Sanriku Japan

walopon tsunami dah lama melanda kat jepun tapi smlam aku baru jumpa video nih. antara yang ngeri jugak la aku tgk. masa tsunami dulu aku mmg rajin la cari video ngan gambo...mmg dasyat mmg ngeri. takleh bayangkan kalo kita hilang keluarga, tempat tinggal, harta benda dan jugak pets...kita tgk sendiri mcm mana rumah yang lama kita huni tetiba jek..ilang dalam sekelip mata..kalo aku pon mau gak histeria.



video ni kejadian tsunami kat siuth sanriku. amik kat high school sana. boleh dengar suara2 yang menjerit, menangis pon ada. aku takleh bayangkan orang yang dok lari2 panjat bukit nak selamatkan diri. tah selamat tah tak...sbb camera tu terus tak fokus kat orang tu.. aku rasa sedih, rasa mcm nak nangis..

walopon dah lama tsunami ni aku harap dorang dapat pulih seperti biasa, semoga mereka tabah, dah la mcm2 dugaan. skang ni pasal radiasi nuklear plak...macam2..

ok..saksikan videonya.


dasyat sangat T_____T

*** pray for japan

No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!