Tuesday, May 10, 2011

gigi bersih senyuman menawan


antara benda yang aku takot nak buat tp terpaksa buat adalah berjumpa dentist...ini adalah perlu kerana saya mahu senyuman saya lagik menawan di hari bahagia dengan gigi yang bersih dan sparkling gittew...!!!

dan saya harus...pegi ke klinik gigi bagi membersihkan karang-karang gigi. 

last saya bersihkan gigi kurang lebih 2 tahun yang lepas...uh....lama tu...penjagaan gigi amatlah penting ye adik-adik..jangan lupa gosok gigi selepas makan, sebelum tidur dan selepas bangun tidur...ia bukan hanya membersihkan gigi..ianya juga dapat mengelakkan bau mulut yang amat hazab.

tp..ngilu woo cuci gigi neh...habis terpercik-percik air yang bertakung dalam mulut...rupanya kerja dentist tidaklah semudah yang disangka...seb bek ade spek beso kalo tak...takleh akak nak bayangkan....rasa nak muntah pon ade sbb kena nganga lama...dah la terpaksa tahan ngilu...hazab taw...lepas abih cuci gigi...mulalah gigi rasa pelik...tp pas cuci gigi bantai nasik lemak semacam...heeeee..

ok gigi sudah bersih...sudah ade konpiden yang tinggi untuk senyum selebar alam....seperti ini...




No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!