Monday, May 16, 2011

kongsi : lu langsi lu mati


sabtu aritu disebabkan aku boring, pehtu ade orang nak belanja tengok movie walopon malas dan rasa nak bergolek-golek sepanjang petang atas katil namun aku gagahkan jugak badan aku bergerak untuk keluar...yelah dah sepupu aku nak belanja..target kita adalah nak tgk filem kongsi.

peh...masa beli tiket tu fullhouse kooooo....ade tempat pon satu-satu jauh-jauh. takkan nak berpisah plak. tak syok la gelak sensorang dok gitu? so kita tgk the next tayangan...tu pon dah separuh penuh dah....sebelum tu adik aku yg sorang dah kasik repot kata wayang kat east coast mall penuh, dr citer kongsi sampailah ke fast&furious. so kita lencongankan kereta menuju ke kompleks teruntum..kat situ wayang die tak penuh sangat...tp nan hado jugak...penuh jek orang nak tgk kongsi

ok abis membebel, kita pokes pada filem. ni pada pendapat aku..cite ni kelakar...sakit perut aku ketawa...rasanya dah takde cover dah. 

filem ni kisah pasal si tumulak (shaheizy sam) yang dtg ke k.l untuk bunuh ahli-ahli kongsi gelap. die ni dah terikat ngan bront palare tu..nama die dlm kongsi aku lupa, sbb kalah men tomoi ngan insp. shariff sharifuddin (fizo omar). so die kene keje ngan si bront ni sampai la abih nyawanya...so si tumulak ni dtg ke k.l nak huru harakan geng-geng kongsi ni yang terdiri daripada masyarakat 1 malaysia...

ade adegan yang tak logik...tp untuk hiburan ringan bolehlah...nak lepaskan tensi ke...untuk bergelak ketawa..

secara totalnya aku bagi filem kongsi ni 4 bintang ****. pada korang yang tak tengok lagi pegilah tengok...citer ni memang best...

No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!