Thursday, May 12, 2011

tinggal lah kasih tinggal lah pujaan

peh tajuk tak menahan...ye..akak telah ditinggalkan T___T. sapa yang tinggalkan ko kak..? sapa lagik kalo bukan mat buang...sila jengah di sini untuk cerita sebenar.

akhirnya mat buang telah pergi meninggalkan aku...bukan meninggal....tp die dah balik ke tuan asal die..punyalah aku marah sapa la sanggup buang si mat buang ni...tp sebenarnya die sesat sbb sebok sangat mengorat...yang tak tahan tu die adelah kucing bff adik aku...nanges aku...patotlah adik aku asik cakap ' aku mcm penah tgk jek mat buang ni'...sekali pandai plak die balik umah die senirik..taklah jauh tp kalo jalan kaki basah gaklah ketiak...

mulanya die hilang jenuh aku cari...last2 jumpa kat umah mmber adik aku tu lah...bawak balik..pehtu esok hilang lagik..aku jumpa kat tempat yang sama...penat jek aku gaduh ngan pokcit sebelah umah mmber adik aku..die ckp 'eh tu kucing org sebelah lah'...aku ngan muka gedik-gedik cakap 'eh bukanlah kucing saya...' terus angkut masuk kereta....malu akak setepek..

adik aku dpt detect lepas mmber die tag gambo mat buang kat fb tulis..'akhirnya encem balik jugak'...ooo...encem namanya...merajuk plus sesat..merajuk sbb tuan die..kakak bff adik aku nak kawen..sesat sbb die pon sebok gak nak kawen...bukan main jauh lagik sesatnya...

aku ade gak mintak nak bela mat buang...tp tuannya lebih menyayanginya... penat jek bela kasik gemuk...smpai tuan die pon pelik..hilang tp bersih dan bertambah gemuk...kadang-kadang balik keje lalu umah tuan mat buang ade gak intai-intai kalo jumpa...tp nan hado...bizi kot ngorat..tak pelah aku bela je la kucing-kucing yang ade...tunggu beso..kecik-kecik tak syok nak peluk kuat-kuat..kang mati plak kucing aku tu...

bye mat buang...nnti senang-senang singgah la rumah...kedatanganmu dialu-alukan




*** tiba-tiba rindu plak kat mat buang T____________T





2 comments:

  1. pandai pulak dia blk rumah...
    agaknya dia tak suka jelly panggil dia mat buang... tuan sbnr pgil dia encemmm...hehehe

    ReplyDelete
  2. tu lah pasal...bila kita dok panggil die mat buang die wat derk jek,,,,tp bila panggil makan laju jek pulak

    ReplyDelete

aku menulis korang mengomen...!!!