Monday, June 13, 2011

film preview : k.l gangster


ari sabtu pas kenyang makan kenduri....aku ngan mr.J callo bandar kuantan nak tgk movie..aku mmg dah target aku nak tgk k.l gangster...aku tak minat sgt tgk citer melayu tp sejak dua menjak ni aku rasa filem-filem melayu pon banyak yang dah semakin bangus. macam biasa aku suka kalo tgk movie yg agak 'hot' ni pg kat big cinema teruntum. sbb kalo pg megamall atau ecm msti aku sesak napas dengan orang yang ramai. kita tak tunggu lama sbb wayang start kol 3.20...kita sampai pon dalam kol 2.45 gitu...beli tiket..jalan-jalan jap smtara nak tgu masuk.

bagi aku...citer ni mmg penuh dengan kelainan la dr filem-filem syamsul yusof yang lain...tp aku masih takleh blah...die yg arah die gak berlakon...cer ko dok dendiam kasik org lain jek blakon...seb bek ko blakon ok jek...kalo tak asek nak kaber ensem jek...dlm citer ni pon cintan cintun tarak ye...pompuan pon tak ditonjolkan sangat. abih ada pon makcik yang jadi mak aaron aziz ngan sheera yang jadik adik aaron aziz.

citer ni bg aku agak berat...sbb watak aaron aziz yang sentiasa perlu menghadapi musuh-mush yang berdendam dengan die terutamanya shark (syamsul yusof)..tp...watak zizan ngan sofi jikan dapat mengurangkan ketegangan filem tersebut. ini ditambah lg dengan watak adi putra yang aku tgk pon sakit ati...jahat ya amat...gila duit pon sama...sedih woo tgk adik beradik bergaduh sesama mereka sampai mahu berbunuhan.

dalam tu zizan memang kelakar...u go abang long dil..dlm citer tu die mmg boleh buat orang ketawa tp die jugak boleh buat aku nanges....sedih woo masa die kene tikam..tah cemana air mata aku leh meleleh lak...tsk..tsk...teremo jap...seb bek mr.J tak pasan kalo tak...abih aku kene ejek.

dalam citer ni pon tak perlu nak tampilkan kehebatan keter-keter mewah, keter modified cun..lumba sana lumba sini...cukop sekadar wira, iswara. to pon dah jahanam kene letup ngan kene ketuk.

masa yang gaduh-gaduh pon aku agak penin skit nak tgk sbb laju sangat pergerakan dorang. tp keseluruhan citer ni best....berbaloi rm10 aku plus aku banjer mr.J sbb aku yg nak tgk sangat citer ni.

ok citer ni aku kasik 4 jelly.....sbb mmg best

No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!