Friday, January 20, 2012

sakit belakang/pinggang

kandungan aku pon dah nak masuk 8 bulan gitu...owh tak lama je lagi  aku nak terberanak... takot ada, eksaited ada, cemas ada, syok pon ada. pes time uols mak nak beranak. tah cemana la rasanya. ramai yang aku tanya semua jawab sakit. sorang jek cakap jangan risau, sekejap jek, sepintas lalu lepas tu semuanya ok...

taleh aku nak bayangkan sakit cemana. nak teran sembelit pon seksa kekdahnya, inikan plak beranak kooooooo....takpelah ai redha jek la..kalo boleh ai nak beranak normal. buat masa ni aku ngan baby sihat. insyaAllah peluang beranak normal adalah tinggi. pegi sepital gomen je. sakit beranak tu sama jek kalo ko branak kat mana - mana pong ye dop.?

ni masalah sakit pinggang, sakit belakang, ya ampun. nak-nak sewaktu drive. drive pagi ok lg..tp drive masa balik...seksanya sakit pinggang. yelah dah dok lelama dalam opis pehtu balik drive. buatnya datang kejang perut lagilah haru. terpaksalah aku jadi pemandu terlebih berhemah. bawak kete selow2. eh selow ke. bukan tekan minyak lelaju sbb nak sampai umah awal boleh nak golek-golek ke.

yang aku baca antara sebab - sebab sakit pinggang adalah seperti berikut :

1. perubahan pasa postru badan
2. perubahan berat badan
3. perubahan hormon yang menyebabkan tisu penyambung meregang
4. keletihan otot - otot.

ni aku amik kat fb persatuan ibu-ibu comel mengandung.

satu lagik tapak kaki aku mesti terasa menyucuk-nyucuk kalo berdiri lama. sapa lagi yang jadi mangsa laki aku la...tak pepasal jadi tukang refleksologi gitu...


gambo hiasan jek...teda kene mengena ngan aku...ngeeeee

No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!