Friday, June 10, 2011

air tangan isteri

foto ihsan google

baiklah saya tak pandai memasak yang hebat-hebat. kalo simple2 sahaja ok. jadi sebelum kaweng aku rasa takot betol kalo taleh memasak...kalo untuk suami sahaja mungkin beliau paham...tp saya sedang duduk dgn ibu mertua...takkanlah kerja saya mentekedarah sajork...mestilah hulurkan tangan ringankan beban mertua dalam uruskan hal-hal rumah. saya haruslah menguruskan suami saya...setakat basuh baju, lipat baju, gosok baju, sapu sampah, sengih-sengih makan...mungkin aku akan ditendang keluar T__________T

masakan 1st aku jadi isteri mr.J adalah meggi kari....owh jangan salah paham...itu adelah berikutan akibat kelaparan melampau kami berdua setiba di pulau perhentian untuk berhoneymoon...jadi untuk kurangkan rasa lapar aku masak meggi jek...dan masakan mr.J yang pertama untuk aku adelah air milo...eh tu kira masakan ke...bolehlah...sbb air kene masak jugak...tapi manisnya milo die nauzubillah...

semalam aku try jugak untuk memasak untuk sang suami serta keluarga. ade ayam skit...godek-godek peti sejuk jumpa kangkung....peberet tuh...menu ringkas je dalam kepala..kangkung belacan lawan ayam masak halia....cedapnyaaaaaa....

berdebar jugak manalah taw tidak dapat menepati selera. tapi melihat gaya makan suami dan mil aku, rasa mcm...ok boleh diterima...mr.J tambah nasik dua kali lepas tu ratah ayam smpai  kena suruh stop pasal my fil tak balik lg dr masjid. 

ok...dengan ini saya rasa lebih gigih untuk belajar masak. sambil-sambil tolong my mil kat dapur kalo weekend tu jeling-jeling jugak lah cara masakan die...dulu tolong mama aku takmo plak intai cara masakan...sekarang rasakan ko....tulah degil padan muka. ni kalo mr.J bg taw mama ni mau sebulan aku kena tarbiah ngan mama....agaknya hari-hari die tepon aku berleter....tamooooo.....

ihsan dari google

gambo tak sempat snap...sbb terlampau teruja sangat memasak...gambo aku tgh masak ade mr.J snap tp tengah selekeh...katanya nak buat bukti...heh...


No comments:

Post a Comment

aku menulis korang mengomen...!!!